Akik blogot vezetnek, biztosan nézegetik, milyen keresőszavak vezetnek a blogjukra. Hát ezzel én is így vagyok. Döbbenten tapasztalom, hogy nap mint nap a szorzótábla gyakorlása, vagy szorzótábla előkészítése,
stb keresőszavakat beírva találnak el hozzám.
Így aztán arra gondoltam, sorra veszem, milyen játékokat játszottunk, milyen gyakorlatokat végeztünk a szorzótábla tanulása során.
Most két mozgásos feladatot mutatok, ami lehetne egy tornaóra anyaga is, de ha téli időszakban zsong az osztály, mert lehetetlen kimenni az udvarra, nos akkor képes lenyugtatni 25 gyereket is.
Játszható egyénileg és csoportosan is.
Csoportban: körben áll az osztály, feladat, hogy 50-ig, 100-ig számolunk hangosan.
Egy babzsák halad körben, minden gyerek fel-feldobálja négyszer, majd az ötödikre tovább adja a szomszédjának. Természetesen akármelyik szorzótábla gyakorolható vele, senki nem tiltja, hogy hetesével adjuk tovább a babzsákot. :)
Soma az ötöst mutatja be. A végén hibázik is, de ez így hiteles, azt hiszem. :)
A másik játékhoz két csapatra osztjuk az osztályt. Az egyik csapat feladata, hogy ötvenig számoljon hangosan, és minden páros számra tapsoljon. A másik csoport szintén ötvenig számol, és minden hárommal osztható számra dobbant a jobb lábával.. (Később lehet variálni, három csoportra osztjuk a társaságot, és a harmadik csoport a héttel oszthatókra dobbant a bal lábával.)
Ha ez már jól megy, akkor a gyerekek gyakorolhatják önállóan is, azaz a gyerek számol, közben tapsol, és ha ügyes, akkor ugrik is néha. :)
Tudjuk, hogy a kisgyermek elsősorban nem munkafüzetből tanul, hanem saját testén, érzékelésein át tapasztal. A mozgás fokozza az agy oxigénellátását, örömet okoz, nevettet.
A videón Soma kicsit megilletődött, sosem szoktam ilyen konszolidáltnak látni, ne ijedjetek meg! :))))